Darwinistyczni przeciwnicy społecznej demokracji cz. 12
Tagi: rozwój człowieka jako proces, rozwój człowieka od poczęcia, rozwój embrionalny człowieka
W podobny do O. Schmidta sposób zwalczał i Ernest Haeckel „połączenie teorii pochodzenia z demokracją społeczną”. „Cóż wspólnego może mieć do czynienia teoria pochodzenia ze społeczną demokracją? woła zdumiony. Już niejednokrotnie z wielu stron dowiedziono od dawna, że obie teorie godzą się ze sobą jak ogień z wodą“. Dowodzenie Haeckla jest następujące: Wyraźniej niż jakakolwiek naukowa teoria głosi Darwina nauka o pochodzeniu, że równość, do której dążą społeczni demokraci jest niemożliwą, że jest ona wprost sprzeczną z istniejącą wszędzie i konieczną nierównością jednostek. Społeczna demokracja domaga się dla wszystkich równych praw, równych obowiązków, równych majątków i równego używania. Teoria pochodzenia dowodzi wprost odwrotnie, że urzeczywistnienie tego pragnienia jest jawną niemożliwością, że w państwowych organizacjach ludzi zarówno jak i zwierząt, ani prawa i obowiązki, ani majątki i środki używania wszystkich członków państwa nigdy równe nie będą i równymi być nie mogą.
Wielkie prawo wyodrębniania i różniczkowania poucza nas zarówno w ogólnej teorii rozwoju, jak i w jej części biologicznej, teorii pochodzenia że różnorodność zjawisk rozwija się z pierwotnej jedności, rozmaitość czynności z równości pierwotnej, złożona organizacja z pierwotnej prostej.
To Cię zainteresuje:
tarasy kompozytowe warszawa
Psychoterapia poznawczo behawioralna Warszawa
ocena ryzyka zawodowego poznań
internetowa nauka angielskiego
internetowy kurs języka angielskiego
izolacje natryskowe alfainstal
jodła kaukaska sprzedaż
jotul kominki
kanapy do biura Warszawa
karnityna a odchudzanie